Thell.dev

This is Thell's development blog. I made Waterfall. Expect to see stuff about Waterfall dev and my other projects here!

mage-of-time -

what the featured posts have taught me is

that we have such a high proportion of incredible artists on this site??? like holy shit most of this is Seriously high quality


Wondering whether I've made the CM too complicated. Might ditch the templates thing for now since I'm feeling like it adds way too much setup time. 


Fun fact: There are currently 2,772 posts in the featured pool

This is telling me I may need to adjust my math somewhat


6 minor bugfixes to do and then I can move on to more feature stuff


thelldev reblogged babushka
Ryan Radley // GHOSTMOOR

In case anyone was wondering how I feel about The State of Things right now


aggressively mashes f5 on the bank stuff so I can see the second someone goes to buy a blog slot to make sure it works


thelldev reblogged furret
furret -
steppin on the beach

I dunno if there's actually like... a tag you guys tlak about the site in, but I'm really glad that the feedback so far is positive, especially with regards to the featured post stuff


Think I've been awake for uuuuh

30 hours now? So I think that's it for bug fixes tonight

Gonna chill for a couple hours, have some chicken nuggets, and relax


Anyway lemme know how I did and what can still be improved

And plz report bugs in the Discord so I get to them promptly <3


thelldev reblogged coffee
thoughts -

im gonna be mighty bored when the site goes down tomorrow but its for the greater good...


thelldev -

Join the Discord to see me shitpost in realtime about how I'm actually incompetent


thelldev reblogged star-rice
thelldev -

Me: "At least British politics aren't as batshit insane as American elections"

British politics:
 


star-rice -

What are you talking about, this is at least entertaining and light hearted.


thelldev -

You say that but if I may interject with what's just come across my screen



Me: "At least British politics aren't as batshit insane as American elections"

British politics:
 


We're upgrading the server for this release too

Doubling the available bandwidth, CPU and memory generation upgrade, slightly faster disks etc


TECHNICALLY we can deploy right now without the CM if we wanted to

Everything else is done


Stopgap for queues: Everything will be moved with hardcoded figures of 48 posts over the entire day, so posting every half an hour

That's literally the fastest way to do it 


First one in at my polling station B)


The CM is gonna be the most nervewracking new thing because it's something that can really ONLY be tested with trial by fire, especially the initial account connection stuff


thelldev reblogged thelldev
thelldev -

Realistically, I could push the changes to editing to allow image reordering/changing to the interstitial updates as well. If I did that, the only major thing left to do is finish the CM, which has 6 of 16 subtasks done already. 

Thoughts on y'all waiting a few extra days for that since that's how it works already?


thelldev -

Went ahead and moved it


That's literally just the CM and figuring out the best way to handle stuff currently in queues. 

The best way to handle them is to actually just... delete everything current in queues but I feel that's a bad option, even if it IS literally the best way


Realistically, I could push the changes to editing to allow image reordering/changing to the interstitial updates as well. If I did that, the only major thing left to do is finish the CM, which has 6 of 16 subtasks done already. 

Thoughts on y'all waiting a few extra days for that since that's how it works already?


I cannot fucking believe fixing queues was that easy 

Anyway they're not quite as advanced as we wanted it but you know what? They're good enough and we can expand on it later. 


programming.jpg


Next